counter create hit

مطالب مرتبط:

عمر البشیر، زندانی های سیاسی سودان را آزاد کرد

رئیس جمهوری سودان امروز (سه شنبه) دستوری را برای آزاد کردن تمامی زندانیان سیاسی در این کشور صادر کرد.

در سال ۹۶، چند خودرو وارد کشور شد؟

براساس آمار گمرک ایران طی سال ۹۶ تعداد ۷۰ هزار و ۷۵ دستگاه خودرو سواری به کشور وارد شده است.

هجوم کاربران به صفحه روحانی در اینستاگرام

صفحه اینستاگرام حسن روحانی مورد هجوم کاربران ایرانی قرار گرفته است.

مذاکرات ۳ ساعته ایران و روسیه در مورد سوریه

دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور سیاسی گفت: هر موقع در تحولات سیاسی و میدانی سوریه تروریست ها با شکست های گسترده روبه رو می شوند یک بازی و تاکتیک هماهنگ شده از سوی این گروه های تروریستی و برخی بازیگران خارجی که سیاست هایشان در سوریه با شکست مواجه شده است، اجرا ...

رقم «وام مسکن» فرهنگیان در سال ۹۷

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش جزئیات اعطای وام مسکن فرهنگیان در سال جدید را تشریح کرد.

درسهای تفسیر مقام معظم رهبری پس از47سال کتاب شد

کیهان نوشت:انتشارات انقلاب اسلامی کتاب «تفسیر سوره برائت» حضرت آیت الله العظمی خامنه ای را بر مبنای جلسات تفسیری ایشان در سال ۱۳۵۰ منتشر کرد.

تداوم سنگ اندازی در حل بحران سوریه

روزنامه ایران نوشت: از زمانی که مشخص شد مسأله سوریه با همکاری سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه در حال رسیدن به مراحل پایانی است و این سه کشور توانسته اند علاوه بر مدیریت بحران و تعیین موفقیت آمیز مناطق کاهش تنش، به سمت حل و فصل سیاسی بحران سوریه نیز پیش بروند، طرف ...

ZTE از نوبیا Z۱۸ مینی به طور رسمی رونمایی کرد

کمپانی چینی سازنده گوشی های هوشمند، ZTE امروز از اولین گوشی هوشمند سری Z18 با نام Z18 mini رونمایی کرد. طبق آنچه که از مشخصات این گوشی در نگاه اول می توان دریافت، اینست که زد18 مینی برای کمپانی ZTE یک گوشی بالارده به حساب خواهد آمد. در ادامه این مطلب با ...

چشم انتظاری برای تبیین سند اصلاحات

روزنامه قانون نوشت: اصلاحات پدیده ای فرا انسانی و طبیعی به حساب مي آيد زيرا محیط زیست انواع موجودات از جمله انسان بنابر یک قانون طبیعی و خارج از اراده پیوسته در حال حرکت، تغییر و تکامل است. بنابراین، همه موجودات از جمله انسان به منظور ادامه بقا و پرهیز از انو ...

فیلم های تلویزیون در تعطیلات

در روز های پایانی هفته فیلم سینمایی «محمدرسوال الله (ص)» به کارگردانی مصطفی عقاد از تلویزیون پخش می شود.

پخش بیش از ۵۰ فیلم در تعطیلات

بیش از ۵۰ فیلم در تعطیلات پایان هفته و عید مبعث از تلویزیون پخش می شوند.

کشف سوسیس کاری؛ بهانه‌ای برای روایت درماندگی آلمانِ پس از جنگ

رمان «کشف سوسیس کاری» نوشته اوه تیم با بهانه قرار دادن ماجرای کشف فرمول یک سوسیس خوشمزه، روزگار سخت مردم آلمان را پس از جنگ جهانی دوم به تصویر میâکشد. ...

حضور ایرانی ها در بخش سینه فونداسیون و فیلم کوتاه جشنواره فیلم کن

ایران در هر دو بخش فیلم های کوتاه و سینه فونداسیون جشنواره فیلم کن یک نماینده دارد.

سامسونگ ظرفیت باتری نوت ۹ را افزایش می دهد

تراژدی انفجار گوشی شهای نوت ۷ را فراموش نکردیم؛ اتفاقی که باعث شد سامسونگ ضرر مالی بسیاری ببیند و به تیتر جنجالی بسیاری از رسانه ها تبدیل شود. بسیاری گفتند مشکل به وجود آمده در باتری گلکسی نوت ۷ بخاطر تلاش سامسونگ برای افزایش ظرفیت باتری های این گوشی بود. همین موضوع با ...

رکوردشکنی قیمت نفت در پی منازعات سوریه

پس از این که عربستان اعلام کرد که موشکی که به ریاض شلیک شده بود را هدف قرار داده است و رییس جمهور آمریکا به روسیه در مورد حمله قریب الوقوع به سوریه اخطار داد، قیمت نفت جهش کرد. ...

پایانِ کارِ فیلمبرداری «جمشیدیه»

فیلمبرداری فیلم سینمایی «جمشیدیه» به کارگردانی یلدا جبلی به پایان رسید.

فیلم های کمدی تا ساعت ۱۷ امروز اکران نمی شوند

به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع)، فیلم های کمدی تا ساعت ۱۷ در سالن های سینما نمایش داده نمی شوند.

روایت حجت الاسلام قرائتی درباره داستانی عبرت آموز از سیره امام کاظم (ع) +فیلم

بُشر بن حافی زمانی که متوجه شد امام کاظم (ع) از مراسم پایکوبی او ناراحت است، پای برهنه به سوی حضرت دوید.

شورای نگهبان بر جنسیت «رجل سیاسی» به توافق نرسید

معصومه ابتکار درباره میزان شفافیت تعریف شورای نگهبان از «رجل سیاسی» اظهار کرد: چون در کلماتی همچون رجل و تفسیرش و آنچه در اصل مذاکرات مجلس خبرگان قانون اساسی اتفاق افتاد هنوز مباحث زیادی وجود دارد، شاید بعضی جاها همین عدم شفافیت کاربردش بهتر باشد. البته اعضای شور ...

آقای بازیگر: به هر قیمتی در سینما کار نمی کنم

بازیگر سریال “همسران” گفت: من به هر قیمتی در سینما کار نمی کنم و کار باید شسته رفته باشد تا ایفای نقش در آن را بپذیرم. طی چند سال گذشته پیشنهادات بسیاری شده که یا نقش را دوست نداشتم و یا فیلمنامه برای بازی مجذوبم نکرده است. ...

جشنواره "آینه" خوش آمدید به آخرین بازمانده از هنرمندان آذربایجان می رود

فستیوال «آینه دار» به استقبال آخرین بازمانده ها از هنرمندان آذری زبان می رود

ما سایت موسیقی –جشنواره موسیقی مناطق و آب و هوا در ایران (آینه) در دوره چهارم به آخرین بازمانده از هنرمندان بلوم رفت و به این ترتیب در این دوره از دسامبر 29 ژانویه 1. با یک گروه از هنرمندان در rwdc است روز دوم ژانویه نیز بسته در کنفرانس وحدت. برای جشن گرفتن این مناسبت صبح امروز در نشست خبری این جشنواره با حضور علی مغازه ها (جشنواره هنر) موسسه خیریه رسول خدا (رئیس جشنواره) و سالن های تهران.   در خطر از هنری چهارم جشنواره موسیقی فجر نواحی آینه دار در ابتدای این نشست رسانه ای گفت: «همان طور که اطلاع دارید، فستیوال موسیقی نواحی آینه دار با نگاه تخصصی به موسیقی اقوام ایرانی تلاش دارد فعالیت هایی را در حوزه فرهنگی موسیقی و آیین های اقوام مختلف ایران انجام دهد و خوشبختانه توانستیم طی سال های گذشته سه دوره موفق را برگزار کنیم که سال اول گروه هایی از خراسان و سیستان، سال دوم گروه هایی از مناطق جنوبی ایران و سال سوم هنرمندانی از دامنه های زاگرس به اجرای آثار خود پرداختند که خوشبختانه این اجراها نیز با استقبال بسیار خوب مخاطبان مواجه شد.»   او با اشاره به اینکه امسال قرار است موسیقی اقوام آذری ایران را به نمایش بگذارند گفت: «امسال نیز طبق سیاستگذاری های انجام گرفته بنابراین شد که موسیقی منطقه شمال غرب ایران با تمرکز روی موسیقی مناطق آذربایجان، اردبیل، زنجان و قم و به طور کلی قوم آذری زبان و همچنین اقوام دیگر ساکن این مناطق مانند آسوری ها و ارمنی ها را تحت پوشش قرار دهیم که هم اکنون مراحل پایانی انتخاب گروه ها انجام گرفته و طی روزهای ۲۹ و ۳۰ آذر و 1 دی، شاهد برگزاری چهارمین فستیوال موسیقی نواحی آینه دار در تالار رودکی تهران خواهیم بود و روز 2 دی ماه نیز اختتامیه این فستیوال در تالار وحدت برگزار خواهد شد.»   احسان رسول اف رییس چهارمین فستیوال موسیقی نواحی آینه دار نیز در این نشست رسانه ای تأکید کرد: «آینه دار یک سالانه هنری است که جنبه های فرهنگی آن بسیار ارزشمند است و روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند و این باعث افتخار گروه اجرایی ماست که می توانیم به این رویداد به عنوان یک کار افتخارآمیز حرفه ای که می تواند یک کار خاص فرهنگی نیز تلقی شود، نگاه کنیم. به هر حال این پروژه بسیار دشواری است که ما آن را از سال ۹۲ آغاز کرده ایم و از همان ابتدا تصمیم داشتیم که این رویداد به صورت دوسالانه در خدمت هنرمندان موسیقی نواحی ایرانی باشد. اما با فوت غلام مارگیری متوجه شدیم که فرصت ها کوتاه هستند و تصمیم گرفتیم این فستیوال را به صورت سالانه برگزار کنیم.»   او با اشاره به ضبط آرشیو از اجرای این هنرمندان گفت: «از سال ۹۴ بعد از برگزاری دو دوره فستیوال، فضا را به سمتی بردیم که بتوانیم بهترین پوشش را از فعالیت های هنرمندان موسیقی اقوام ایران انجام دهیم. به عبارتی آنچه مدنظر ما در این حوزه بود، رسیدن به یک شکل اجرایی منسجم از رویدادی بود که می تواند در دوره های آینده مساحت کشور را پوشش دهد. علاوه بر این رویکرد، روی این نکته نیز متمرکز بودیم که بتوانیم خروجی های ارزشمندی را نیز از آثار به صحنه رفته داشته باشیم که بر این اساس آرشیو ضبط شده آثار به صحنه رفته در فستیوال موسیقی نواحی آینه دار، در قالب چند بسته صوتی ارزشمند به مخاطبان ارائه خواهد شد.»   رسول اف درباره برگزاری چهارمین فستیوال موسیقی نواحی آینه دار هم گفت: «این فستیوال طی سه روز میزبان علاقه مندان موسیقی نواحی در تالار رودکی تهران خواهد بود و ما بر اساس برنامه ریزی هایی که در این مورد انجام دادیم، بنا داریم غیر از اجرای آثار، هر روز مرور تصویری از دوره های اول تا سوم فستیوال را برای مخاطبان نمایش دهیم.»   مغازه ای بعد از صحبت های رسول اف در پاسخ به پرسشی درباره نحوه انتخاب آثار این دوره از فستیوال گفت: «معمولاً در برگزاری فستیوال ها و جشنواره های موسیقی نواحی، ماجرا به گونه ای برنامه ریزی می شود که انتخاب هنرمندان و گروه ها را به افراد دیگری واگذار می کند اما ما در فستیوال موسیقی نواحی آینه دار چنین کاری را انجام نمی دهیم بلکه در چند مرحله سفر با تک تک هنرمندان موسیقی قومی در منطقه ای که مدنظرمان است، آشنا شده و به کنکاش در روایت های موسیقایی می پردازیم که در حال از بین رفتن هستند. به عبارتی تلاش ما این است که آخرین بازمانده های موسیقی قومی ایران شناسایی شوند که بتوانیم از آنها در اجراهای فستیوال استفاده کنیم و بسیار هم خوشحال هستیم که در این زمینه آرشیو مناسبی را تهیه و تولید کرده ایم.»   او ادامه داد: «همان طور که گفتم ما در این دوره از اردبیل تا منطقه قره پاپاغ وارد آذربایجان شرقی شدیم و بعد از شناسایی هنرمندان این منطقه، به شهرهای غربی کشور و حتی روستاهای مختلف آن نیز سفرهایی را انجام داده و نسبت به انتخاب هنرمندان اقدام کردیم. همچنین فضای کار به سمت روستاهای ارمنی نشین نیز کشیده شد که با کمال تأسف می توانیم اعلام کنیم موسیقی ارمنی و هنرمندان این عرصه تقریباً در حال از بین رفتن هستند. ما با هزاران مشقت و صحبت و مذاکره بالاخره توانستیم با هنرمندی به نام اوهان داوودیان که یکی از بازماندگان این نوع موسیقی است، وارد گفتگو شده و او را راضی کنیم که او به عنوان نماد موسیقی ارمنی با این که توانایی اجرای برنامه ندارد، در کنار ما حضور داشته باشد. در حوزه موسیقی آسوری نیز که یکی از کهن ترین اقوام تاریخ هستند، متأسفانه فقط با یک نماینده با نام یوسف اوحانس مواجه شدیم که بیش از ۹۰ سال سن دارد و به نوعی تنها بازمانده موسیقی این منطقه هستند که در این دوره از جشنواره حضور پیدا می کنند.»    دبیر هنری چهارمین فستیوال موسیقی نواحی آینه دار ادامه داد: «متاسفانه در حوزه قوم قره پاپاغ هم نوازنده های زیادی باقی نمانده اند و ما فقط موفق شدیم از هنرمند ۹۱ ساله ای به نام اکبر یزدانی برای حضور در فستیوال دعوت کنیم. البته همان طور که پژوهشگران و علاقه مندان موسیقی می دانند، موسیقی آذری زبان ها در سه حوزه «موسیقی موقاماتی»، «موسیقی عاشیقی» و «موسیقی توی» محدود می شود که ما تلاش کردیم از تک تک این حوزه ها افرادی را به صورت جداگانه دعوت کنیم که بتوانند به بهترین شکل ممکن روایتگر موسیقی موردنظرشان باشند و جای این نکته هم خالی نماند. متأسفانه موسیقی موقامی ما تحت تاثیر کم کاری در داخل کشور و پرکاری در کشور آذربایجان در حال از بین رفتن است و آنچه که ما به عنوان اصالت از آن در این زمینه یاد می کنیم، بسیار کمرنگ و شکل و شمایلی شبیه به موسیقی کشور آذربایجان پیدا کرده است. به هر حال در این حوزه نیز ما از استاد جوانشیر رازی دعوت کردیم که با تسلط خود در حوزه موسیقی موقامی، اصیل ترین برنامه ها را برای ما اجرا کند.»   این پژوهشگر حوزه موسیقی اقوام ایران در بخش پرسش و پاسخ این نشست رسانه ای درباره غیبت محمدرضا درویشی و مریم قرسو در این دوره از فستیوال توضیح داد: «مطمئن باشید که محمدرضا درویشی همواره یار آینه دار است. ما همیشه استاد محمدرضا درویشی را دوست داریم و همواره از کمک های او برای سیاست های راهبردی فستیوال استفاده می کنیم اما همان طور که در سخنرانی های قبلی این هنرمند بزرگ عرصه موسیقی شنیدید، ایشان اصولاً به همه جشنواره ها انتقاداتی دارند که من در قالب تعدیل شده تر آن، همه این نظرات را قبول دارم. آقای درویشی معتقد به این گونه برگزاری فستیوال ها نیست، اما جالب است بدانید که او همواره از فستیوال موسیقی نواحی آینه دار حمایت می کند و بر این باور است که این رویداد، منطقی ترین فستیوال موسیقی قومی ایران است. از همین جهت می توانم به این نکته اشاره کنم که محمدرضا درویشی در کنار ما قرار دارد و هیچ گاه از بدنه فستیوال آینه دار خارج نمی شود.»   او با تأکید بر این نکته که فستیوال موسیقی نواحی آینه دار به هیچ عنوان رقابتی نخواهد شد، به غیبت مریم قرسو که سال گذشته به عنوان دبیر علمی فستیوال فعالیت داشت، اشاره کرد و گفت: «خانم قرسو در سال گذشته به عنوان دبیر علمی فستیوال با قدرت کارشان را انجام داده و در این بخش در ارزشمندترین شکل ممکن کنار ما قرار گرفتند اما ما بعد از یک دوره آزمون و خطا در برگزاری فستیوال، متوجه شدیم که نیازی نیست تا بستر علمی را روی فضای هنری فستیوال سوار کنیم و این دانشگاه ها و مجموعه های علمی هستند که می توانند کارهای پژوهشی و علمی حوزه موسیقی نواحی را هدایت کنند. به همین خاطر ترجیح دادیم فضای کار به سمتی کشیده شود که بخش علمی به نهادهای علمی و بخش هنری در قالب فستیوال موسیقی نواحی آینه دار برگزار شود. حتی ما در این دوره نشست های تخصصی برگزار نمی کنیم و به جای آن تصمیم داریم از آثار دوره قبل در قالب نمایش فیلم بهره مند شویم.»   احسان رسول اف نیز در تأیید صحبت های مغازه ای گفت: «اولویت های ما بحث کردن علمی نیست، ما در این فستیوال فقط نگران آرشیوی از موسیقی اقوام ایران هستیم که در حال از دست رفتن است. ما به سهم خود تلاش داشتیم تا از همان ابتدا که برخی از رویدادها و جشنواره های دولتی حوزه موسیقی نواحی بنا به دلایل مختلف به تعطیلی و توقف کشیده شد، با برگزاری این فستیوال، دوباره احیا شده و فضا به سمتی کشیده شود که میراث فرهنگی نامحسوس ما ثبت و ضبط شود. تمام تمرکز فستیوال آینه دار به سمت ثبت موسیقی ها است. موسیقی قدیمی ترین جلوه تمدن بشری ما است که ما تصمیم داشته و داریم که در قالب این رویداد سالانه که به صورت کاملاً خصوصی برگزار شده و حتی عواید حداقلی آن صرف موسیقی نواحی می شود ادای دینی به آن داشته باشیم. این رویداد به نوعی یک زکات فرهنگی برای ما به حساب آید و امیدوارم در این راه توانسته باشیم به سهم خود در گسترش توجه مخاطب به موسیقی اقوام ایران کارهایی را انجام داده باشیم.»   مغازه ای هم بعد از صحبت های رسول اف گفت: «در این دوره از برگزاری فستیوال موسیقی نواحی آینه دار تمام تلاش و کوشش را انجام دادیم تا با برجسته ترین عاشیق های منطقه آذربایجان در ارتباط باشیم و جالب است بدانید بستر موسیقی عاشیقی همین قهوه خانه های شهرها و روستاهایی است که نوازندگان و هنرمندان این عرصه به اجرای برنامه می پردازند. وقتی که این زمینه فرهنگی در جریان است، ما چرا باید درگیر مسائل دفتری باشیم و از اتاق اداره یا شرکتمان نسبت به دعوت این گروه ها اقدام کنیم؟ ما به این نکته هم دست پیدا کردیم که این عزیزان نیازمند حمایت های بسیاری از سوی دولت از جمله دریافت مقرری ماهانه هستند که بتوانند به حیات خود ادامه دهند. شما مطمئن باشید همکاران من در فستیوال موسیقی نواحی آینه دار معتقد به انجام بهترین کار نیستند اما تفاوت ما با جشنواره ها و رویدادهای دیگر این است که اشتباهات دیگران را نداشته باشیم، گرچه شاید خودمان هم در این زمینه دارای اشکالاتی باشیم. متأسفانه طی سال های گذشته اتفاقاتی در برگزاری جشنواره های موسیقی نواحی ایران افتاد که فضا را به سمت رقابتی کردن موسیقی اقوام ایران و دور کردن آن از مخاطبانی که با موسیقی نواحی آشنایی چندانی ندارند برد.»   دبیر هنری چهارمین فستیوال موسیقی نواحی آینه دار در بخش پایانی این نشست رسانه ای با اشاره به موضوع دوره بعدی فستیوال گفت: «بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته، سال آینده بنا داریم موسیقی و آیین های شمال کشور، به ویژه حاشیه دریای خزر را پوشش دهیم که شامل تنوع موسیقایی بسیار متنوعی است و می تواند برای علاقه مندان موسیقی اقوام ایران جالب توجه باشد.